123

Onderscheidende website teksten

Als ondernemer wil je zichtbaar zijn en je website is daarbij een belangrijk hulpmiddel.

Dus je regelt een webbouwer, een fotograaf _
en een tekstschrijver natuurlijk!

Eentje die je helpt om onder woorden te brengen waar jij voor staat en hoe jij mensen helpt.

 

"

Een leuk interview

Een paar weken wachten

Onderscheidende website teksten

Stap 1

Lisette mailen

Je hebt de knoop doorgehakt en besloten dat je jouw teksten graag laat schrijven door een tekstschrijver. Als je een dienstverlenende zzp’er bent*, stuur je mij een mail.

Je hoeft er helemaal niet veel in te zetten. Iets als:

Hoi Lisette,

Ik ben <NAAM> en ik werk als <beroep>. Ik wil graag een afspraak met je maken om het eens te hebben over mijn website teksten.

is al genoeg.

*ben je geen zzp’er maar werk je bij een zorg-, onderwijs- of hulporganisatie? Stuur dan vooral ook een mailtje! (Maar houd er rekening mee dat jullie website waarschijnlijk om een iets andere aanpak vraagt dan die van een zzp’er.)

Voorbereiding

Het is handig als je alvast nadenkt over een paar zaken die met je website te maken hebben.

Bijvoorbeeld: wat moet de website voor je doen, op welke doelgroep richt jij je en natuurlijk: wat heb jij die doelgroep te bieden?

Stap 2

Telefonische kennismaking

Dat mailtje van jou was het startschot. We plannen een (video)call in, zodat we vrijblijvend kunnen kennismaken.

Lees: zodat ik je veel vragen kan stellen.

Natuurlijk kun jij mij ook vragen stellen. Zo leren we elkaar alvast een beetje kennen en krijgen we allebei meer gevoel bij het idee van samenwerken.

Na afloop van dit gesprek ontvang je een offerte en kun je bepalen of je met mij in zee wilt. Zeg jij ‘ja’, dan overleggen we samen over de planning van de vervolgstappen.

We hebben een leuk gesprek

En we worden wel of niet blij van elkaar

Stap 3

Interview

Het interview is een belangrijk moment. Tijdens de telefonische kennismaking kreeg je alvast een voorproefje, maar nu gaan we verder de diepte in!

Zeker zzp’ers kunnen zich met hun persoonlijke aanpak onderscheiden van anderen. Ik vind het daarom belangrijk dat je openstaat voor de gedachte om jouw websitebezoekers een inkijkje in jouw leven, jouw persoonlijkheid en/ of je levensvisie te geven.

Sta je daar niet voor open?
Dan raad ik je aan om niet verder te lezen, maar een andere tekstschrijver te zoeken.

‘Maar Lisette, ik ga echt niet allerlei privé-informatie op mijn website zetten. Ben je gek?!’

Nee, snap ik. Komt goed. Ik vraag alleen van je om iets van je persoonlijkheid door te laten klinken in je teksten. Door – ook op je website – gewoon jezelf te zijn.

Via Teams of live

Het interview neem ik bij voorkeur af via Teams. Spreek je liever ergens af? Laat het me weten!

Minimaal een uur, vaak anderhalf, soms...

We nemen gewoon de tijd die nodig is.

Verrassende en niet zo verrassende vragen

Sommige vragen had je waarschijlijk wel verwacht, en andere vragen dan weer helemaal niet. Dat houdt het leuk voor jou en voor mij 😉.

Stap 4

Jij kunt door met je werk. En ik ook

In de week na het interview werk ik de teksten voor je website uit tot een eerste versie. Ongeveer 7 tot 10 dagen later ontvang je van mij een mailtje met daarin verschillende documenten.

Een spannend moment voor ons allebei.

Ik vraag je om alles goed door te lezen en te controleren of het inhoudelijk klopt. En minstens zo belangrijk: klopt de tekst ook met hoe je zélf over je onderneming spreekt?

Ik vind het namelijk belangrijk dat jouw websitebezoekers dezelfde persoon ‘ontmoeten’ als wanneer ze je in het echte leven tegenkomen.

Oplevering van de teksten

Je ontvangt een mail met daarin de teksten. Nu ben jij aan de beurt, want ik heb je feedback nodig.

Feedback verwerken

Met jouw feedback in de hand, doe ik waar nodig aanpassingen in de tekst.

Definitieve versie

Je ontvangt opnieuw een mail, nu met de definitieve teksten. Deze kun je doorsturen naar je website bouwer (of zelf plaatsen).

Stapje terug

Wat kost dat?

Nu je enthousiast bent geworden, moeten we het alleen nog over de kosten hebben.
Oftewel: je investering.

"

Heb jij andere ideeën voor de indeling van je website?
Geen probleem. We bespreken dit en vervolgens maak ik een offerte op maat voor je.

 

Ben jij er klaar voor om de eerste stap te zetten?

"