Wat heb je aan een bedrijfsverhaal?

Een goed bedrijfsverhaal legt het fundament onder alle communicatie. Het geeft richting bij het kiezen van de juiste toon en inhoud van je berichten. Of het nu gaat om de teksten voor je website, nieuwsbrief of om een vacaturetekst: je kunt altijd terugvallen op het bedrijfsverhaal.

Door het bedrijfsverhaal intern te delen en door vanuit het bedrijfsverhaal te communiceren, ontstaat eenheid naar buiten toe. Ook nieuwe medewerkers laat je op een eenvoudige manier kennismaken met je bedrijf.

Hoe werkt het? 

Op basis van interviews met jou en je collega’s, observaties die ik doe en eventuele documentatie, schrijf ik het bedrijfsverhaal voor je op. Verleden, heden en toekomst krijgen een plek in het verhaal, net als de missie en visie van je onderneming.  

Een onmisbare stap in de totstandkoming van een goed bedrijfsverhaal is het meelezen. Het is belangrijk om hier voldoende tijd en aandacht aan te besteden. De kritische toetsing door jou en je collega’s is belangrijk: het verhaal moet inhoudelijk kloppen, maar ook de toon moet bij jullie passen.

 

Wil je meer weten? Vul het formulier in en stel je vraag:

8 + 8 =

Met een bedrijfsverhaal dat in ontwikkeling is, heb je steeds nieuwe input voor berichten op je website én social media.

Lees meer in mijn blog.

De kracht van jouw verhaal   

Iedere onderneming heeft een eigen verhaal. Ik noem dat het bedrijfsverhaal. Het bedrijfsverhaal gaat onder andere over je bestaansrecht en bestaansreden, je drijfveren en het type klanten waar jij je op richt.

Ik geloof in de kracht van jouw verhaal. Door hier goed over na te denken en het op te schrijven, leg je een stevig fundament onder alle online en offline communicatie van je bedrijf.

 

Wat kost dat?

Het schrijven van een bedrijfsverhaal is maatwerk. Daarom maak ik altijd een offerte.

Wil je meer weten? Vul het contactformulier in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Even bellen kan natuurlijk ook!

Pin It on Pinterest